Avi-Logo

איך להימנע מפשפש המיטה

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

פשפש המיטה הינה מזיק מהמטרידים ביותר שיש. כדי להימנע מפשפש המיטה, יש לנהוג בצורה סטרילית ואחראית לאורך כל השנה וכן לדאוג לסטריליות גם מחוץ לבית. כאשר פשפש המיטה כבר מופיע אצלכם בבית, תוכלו להרחיק אותו באמצעות הדברת פשפשים מקצועית ומנוסה. הדברת פשפשים מורכבת יותר מהדברה רגילה בבית וגם העלות שלה בהתאם, אך מדובר בהדברה קריטית של ממש שלא ניתן להתפשר עליה.

 

איך להימנע מפשפש המיטה
איך להימנע מפשפש המיטה

פשפש המיטה – פרופיל זיהוי

פשפש המיטה הינו חרק זעיר המוגדר כטפיל. משמעות ההגדרה כטפיל היא שפשפש המיטה ניזון מדם חם של חיות אחרות. בין החיות מהן ניזון פשפש המיטה ניתן למנות, קודם כל, את בני האדם, תרנגולים, עכברים ולמעשה כל יונק בעל סוג דם החביב על הפשפש.

גודלו של פשפש המיטה בוגר נע בין 0.5 סנטימטר ל-0.6 סנטימטר. לעיתים, ניתן להבחין בפרטים בוגרים אשר מגיעים לגודל של כמעט סנטימטר שלם. צבעו של פשפש המיטה חום צהבהב וגופו מחוסר כנפיים. על כן, הפשפשים משתייכים לקבוצת החרקים חשוכי הכנף. הפשפש מתנייד ממקום למקום באמצעות התרוצצות מהירה.

פשפשים פעילים בשעות הלילה. לעת ערב, כאשר בני הבית הולכים לישון, הפשפשים יוצאים ממקומות המסתור שלהם, מתרוצצים על גוף הנטפל, נושכים אותו ומוצצים את הדם שלו. לרוב, הפשפש לא יסתפק בנשיכה בודדת אלא ינשוך את האדם מספר נשיכות באותו אזור.

בשעות היום, הפשפשים במנוחה. הם יתקבצו במקום מסתור ושם יעבירו את שעות היום. גודלם הזהיר והבחירה המיטיבה של מקומות המסתור מקשים מאוד על זיהוי הפשפשים. חשוב לשים לב כי פשפש המיטה נבדל מפשפש סרחן, בן דודו אשר נפוץ גם הוא בישראל. פשפש סרחן אינו טפיל, הוא מצוי בעיקרו מחוץ לבית ועיקר הנזק שהוא גורם הוא הריח הרע אותו הוא מפיץ. זאת, מלבד פגיעה אפשרית בצומח בגינה והעברת מחלות לצמחים שלנו. נסקור בטבלה קצרה את ההבדלים בין פשפש המיטה לבין פשפש סרחן.

 

פשפש המיטה פשפש סרחן
גודל 0.5-0.6 ס"מ 0.1-1.6 ס"מ
צבע חום צהבהב חום אדום שחור
כישורי תעופה אין, מחוסר כנף אין, מחוסר כנף
מזון דם חם של יונקים ובכללם בני אדם מיני צומח – שורשים, עלים, קליפות עץ או זרעים, תלוי בפשפש הספציפי
הנזק הנגרם ממנו עקיצות נזק לצומח וריח רע
דרכים להימנע מפשפש המיטה
דרכים להימנע מפשפש המיטה

עקיצת פשפש המיטה

פשפש המיטה, אם כן, נושך בני אדם בשנתם. מקובל לכנות נשיכות אלו עקיצות, על אף שהן נעשות עם שיניו של הפשפש ולא באמצעות עוקץ. רבים תוהים האם עקיצות הפשפש מסוכנות לבני אדם. התשובה היא כי העקיצות אכן גורמות לאדמומיות, עלולות להוביל לדלקות ואצל אנשים מסוימים אף לתגובות אלרגיות חריפות יותר.

עם זאת, העקיצות אינן מוגדרות כמסוכנות. זאת, מאחר שעל אף הרוק שמוחדר מהפשפש אל האדם, לא סביר כי יועברו מחלות מהפשפש אל האדם הנעקץ כך שהנזק יסתכם, על פי רוב, בגירוד לכמה ימים עד שבועות ואולי גם בדלקת. לא נעים? בהחלט. מסוכן? לא בטוח.

למאמר בנושא תרופות סבתא נגד פשפש המיטה לחצו כאן >>>

עקיצת פשפש המיטה
עקיצת פשפש המיטה

דרכים להימנע מפשפש המיטה

חשוב לעסוק בדרכים להימנע מפשפש המיטה. הדרכים להימנע מפשפש המיטה מאפשרות לנו לפתור את הבעיה עוד לפני שהיא צצה ולהרחיק את הפשפשים מהבית שלנו. לא מדובר רק בהימנעות מהגירודים והדלקות אלא גם בחיסכון כספי לא מבוטל, שכן הדברת פשפשים נחשבת להדברה יקרה לאור העבודה הרבה והקשה שנצרכת בה.

הדרך הבטוחה ביותר להימנע מפשפש המיטה מלכתחילה, היא לשמור על סטריליות גבוהה בסביבת המיטה ולא לתת לפשפשים מנוח. כזכור, פשפשים נוהגים להעביר את שעות היום במנוחה. נטרלו את האופציה שלהם לנוח  – ותזכו לבית ללא פשפשים.

דרכים להימנע מפשפש המיטה
דרכים להימנע מפשפש המיטה

1. החלפת מצעים

הצעד הראשון שיש לנקוט כדי להימנע מפשפש המיטה הוא לדאוג לתחלופה של המצעים בתדירות גבוהה. אם תחליפו את המצעים שלכם מידי שבוע, הפשפשים לא יספיקו להתפתח במושבות סביב המזרון ובקפלי המצעים וכך תרחיקו מכם את הפשפשים.

 

2. להפוך את המזרון

צעד נוסף בדרך להימנעות מפשפש המיטה הוא הפיכת צד המזרון אחת לתקופה. פשפשים נוטים להסתתר בקפלי המזרון. הפיכת המזרון תקשה עליהם להקים מושבות בקפלים ותשמור עליכם מפני פשפש המיטה.

 

3. ניקיון יסודי

כדי להימנע מפשפש המיטה, חשוב להקפיד על ניקיון הבית באופן יסודי. נקו מאחורי ארונות, מתחת למיטה, מאחורי הטלוויזיה והזיזו את השידה. אל תשכחו את הרצפה מאחורי המקרר וכן דאגו להסיר אבק משקעי החשמל. נקיטה בכל הפעולות הללו תסייע לכם להימנע מפשפש המיטה.

 

4. אוורור תמונות התלויות על הקיר

מקום מסתור נוסף החביב על הפשפשים הוא בפינות הפנימיות של מסגרות התמונות שלכם. אשר על כן, כדי להימנע מפשפש המיטה מומלץ לנקות את המסגרות מבפנים אחת לתקופה כדי למנוע את הצטברות הפשפשים.

 

הדברה על ידי מדביר מקצועי

ייתכן כי תנקטו בכל הצעדים האמורים ובכל זאת יופיעו אצלכם פשפשים. במצב זה, לא יהיה מנוס אלא להזמין מדביר להדברת פשפש המיטה באמצעות איתור, ריסוס, שאיבה והטחת אדי קיטור בפשפשים. המדביר מורשה יגבה תעריף לפי מספר החדרים המודברים, גודל כל חדר ומספר הרהיטים בו. העלות לחדר נעה בין כ-400 שקלים לחדר קטן ולא מרוהט יותר מידי ל-1,600 שקלים ואף למעלה מכך לחללים גדולים ומרוהטים במיוחד.

הדברה על ידי מדביר מקצועי
הדברה על ידי מדביר מקצועי

לסיכום

לסיכום, ניתן להימנע מפשפש המיטה בבית באמצעות שמירה על סטריליות גבוהה ועמידה על כך שהפשפשים לא ימצאו מנוח אצלכם בבית. כך, תרחיקו את פשפש המיטה מהבית שלכם מבעוד מועד.

לסיכום
לסיכום
תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>