Avi-Logo

הדברת פשפשים בבית

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

הדברת פשפשים בבית הינה הדברה נצרכת ומורכבת. הפשפשים הם טפילים זעירים הפולשים אל המרחב האינטימי ביותר שלנו. ההדברה שלהן מסובכת יחסית ומצריכה מיומנות מיוחדת בהדברה זו. כדי לבצע הדברת פשפשים בבית באופן יעיל ואיכותי, יש להזמין מדביר מורשה ומקצועי המתמחה בהדברת פשפשים אצלכם בבית. באופן זה, תוכלו לשים מאחוריכם את בעיית הפשפשים ולחזור לישון בבטחה.

 

הדברת פשפשים בבית
הדברת פשפשים בבית

פשפש המיטה

כדי להבין כיצד מבוצעת הדברת פשפשים, חשוב להכיר תחילה את הפשפש ומאפייניו. בישראל נפוצים שני סוגים ראשיים של פשפשים, הנחלקים לתתי מינים. סוג הפשפשים הראשון והמטריד ביותר, הוא פשפש המיטה. סוג הפשפשים השני הוא פשפש סרחן.

פשפש המיטה
פשפש המיטה

1. פשפש המיטה

פשפש המיטה הינו הפשפש הנפוץ והמטריד בישראל. מדובר בחרק טפיל, זעיר במיוחד וחסר כנף. גודלו של פשפש מיטה בוגר נע בין 5 מ"מ ל-6 מ"מ. פרטים גדולים במיוחד מתקרבים אף לגודל של סנטימטר שלם. לאור העובדה שהפשפש הוא חרק חשוך כנף, פשפשים אינם מסוגלים לעוף. חשוב לזכור עובדה זו בבואנו לבצע הדברת פשפשים בבית. הפשפשים הם, כאמור, טפילים, דהיינו ניזונים מדמם של בעלי חיים אחרים. הפשפשים ניזונים מדמם של בני אדם, תרנגולות, עכברים ושאר היונקים.

הפשפש נוטה לפעול בשעות הליל, בעוד שבשעות היממה הוא מצוי במנוחה. פשפשים נחים במקומות מסתור אפלוליים בהם הם חשים מוגנים. כמו כן, מקום המנוחה יהיה קרוב יחסית למקום המזון שלהם – המיטה בה אתם ישנים. ברחבי הבית, ניטה למצוא את הפשפש בקרבת המיטה, בקפלי המזרון, מאחורי תמונות או רהיטים ואף בתוך שקעי חשמל.

עקיצת פשפש המיטה הינה שטחית יחסית ולא חודרת לעומק העור. מכיוון שכך, היא גורמת לתחושות גרד וחוסר נעימות. העקיצה אף יכולה לגרום להתפתחות דלקות ובמקרים חריגים אף לתגובה אלרגית. עם זאת, העקיצה אינה נחשבת למסוכנת והיא אינה צפויה להעביר מחלות לגופו של הנעקץ. זהו, אם כן, פשפש המיטה. חרק זעיר, צבעו כהה, הוא אינו עף אלא מתרוצץ, פעיל בשעות הלילה בלבד וניזון מהדם שלנו. עקיצתו אינה נעימה כלל וכלל אך אינה נחשבת למסוכנת. יש לזכור זאת לקראת הדברת פשפשים בבית.

 

2. פשפש סרחן

סוג נוסף של פשפשים הנפוץ בישראל הוא הפשפשים הסרחניים. הסרחניים אינם טפילים ואף מקיימים סימביוזה עם חרקים אחרים מתחת לאדמה. עם זאת, הסרחניים מפיצים ריח רע ומכאן נגזר שמם העברי. הריח הרע אשר מפיצים הסרחנים הם אלו הגורמים לנו לרצות לבצע הדברת פשפשים בבית ובגינה גם כאשר מדובר בפשפש סרחן ולא בפשפש מיטה.

 

  פשפש המיטה פשפש סרחן
גודל 5-6 מ"מ 1-16 מ"מ
צבע חום צהבהב שחור, חום או אדום
יכולת לעוף לא, חשוכי כנף לא, חשוכי כנף
מזון דם חם של יונקים – בני אדם, תרנגולים, עכברים ועוד שורשים, צמחים, קליפות עץ, זרעים – תלוי בתת המין
עוקץ כן, עקיצות שטחיות לא
מסריח לא כן, בתקופת ההזדווגות במיוחד

 

הדברת פשפשים בבית באופן מקצועי

הדברת פשפשים בבית באופן מקצועי נעשית בארבעה שלבים. ראשית, המדביר יאתר את הפשפשים בבית. לאחר מכן, הוא יבצע שלוש פעולות הדברה כנגד הפשפשים – ריסוס, שאיבה וקיטור. לאחר ארבעת השלבים תושלם הדברת פשפשים המיטה בבית באופן נכון ומקצועי.

הדברת פשפשים בבית באופן מקצועי
הדברת פשפשים בבית באופן מקצועי

1. איתור פשפשים

איתור פשפשים בבית הינה משימה לא פשוטה כלל וכלל. הדברת פשפשים בבית חייבת להתחיל באיתור הפשפשים ולרוב רק מדביר מיומן ומקצועי אכן יצליח לאתר את הטפילים השוררים בצורה יעילה. הפשפשים נוטים, כאמור, להתקבץ בשעות היום במקומות מסתור.

המדביר יחפש תחילה את הפשפשים בסביבת המיטה שלכם. המדביר יסרוק את כפלי המזרון, את פינות בסיס המיטה ואת סביבתה בחיפוש אחר הפשפשים. המדביר יזהה את הפשפשים בתור מצבור נקודות שחורות המופיעות במקומות המועדים. המדביר ימשיך בחיפוש אחר הפשפשים מאחורי תמונות התלויות בחדר, מאחורי הספה ושאר רהיטי הבית וכן בתוך שקעי החשמל.

 

2. שאיבת פשפשים

לאחר זיהוי הפשפשים, המדביר יישאב אותם בעזרת מכונת שאיבה ייעודית לשאיבת פשפשים. השאיבה תשמיד אחוזים ניכרים מהפשפשים.

 

3. קיטור נגד פשפשים

המדביר אף ישתמש במכונת קיטור נגד הפשפשים. המדביר יטיח את הקיטור בעוצמה ובטמפרטורה הנכונה בפשפשים מה שיוביל להשמדתם ולהשמדת ביצי הפשפש.

 

4. ריסוס נגד פשפשים

לבסוף, המדביר ירסס ריסוס כימי נגד הפשפשים עם חומרים ייעודיים להדברת פשפשים בבית אשר אושרו על ידי משרד הבריאות. כך, תוך שילוב כל כלי ההדברה האמורים, יושלם הליך הדברת פשפשים בבית באופן יעיל ומקצועי שיבטיח את היעלמות הפשפשים מהבית שלכם. אתם – תוכלו לישון בבטחה.

 

  השלב הפעולה
1 איתור הפשפשים זיהוי מיקומם של הפשפשים בבית
2 שאיבת פשפשים שאיבת ריכוזי הפשפשים בעזרת מכונת שאיבה מקצועית
3 קיטור הטחת אדי קיטור בפשפשים כדי להוביל להשמדתם ולהשמדת ביצי הפשפשים
4 ריסוס ריסוס כימיקלי להשלמת הדברת פשפשים בבית

 

הדברת פשפש סרחן

הדברת פשפש סרחן בתוך הבית נעשית באופן דומה. בגינה, ניתן להסתפק פעמים רבות בריסוס כימי בלבד. התייעצו עם המדביר והחליטו באיזה אופן להדביר את הפשפש הסרחן בגינה.

הדברת פשפש סרחן
הדברת פשפש סרחן

צעדי מנע

חשוב להקפיד על צעדי מנע שיפחיתו את הסיכויים להופעת פשפש המיטה אצלכם בבית. הקפידו להחליף מצעים בתדירות גבוהה, נקו גם מאחורי המיטה ומאחורי הרהיטים, הזיזו את הספה כאשר אתם שוטפים ובדקו מפעם לפעם מה המצב מאחורי התמונות שלכם. כך, תוכלו להפחית מלכתחילה את הסיכויים כי יופיעו אצלכם בבית פשפשי המיטה.

צעדי מנע
צעדי מנע

 

שאלות ותשובות:

עקיצה של פשפש המיטה גורמת לאדמומיות בעור. פעמים רבות, במרכז האדמומיות ניתן לזהות נקודה כהה יותר. כמו כן, פשפשים לא מסתפקים בעקיצה בודדת אלא עוקצים כמה עקיצות באותו אזור. לכן, תוכלו לזהות עקיצות פשפשים באמצעות היותן מקובצות, בגוש או בשורה, באותו אזור. לרוב, העקיצות יופיעו בפלג הגוף העליון שלכם.

חשוב לבחור במדביר אשר מתמחה בהדברת פשפשים באופן ספציפי. חשוב לוודא, כרגיל, כי המדביר נושא ברישיון הדברה בתוקף מטעם המשרד להגנת הסביבה ובנוסף לכך לוודא כי המדביר מיומן בהדברת פשפשים בבית.

ישנן שתי דרכים עיקריות לדעת כי יש לכם פשפשים בבית. הדרך הראשונה היא אם מופיעות על גופכן אותן עקיצות אשר זיהינו בתור עקיצות של פשפשים. אם הופיעו אותן עקיצות, במצבור, עם נקודה כהה במרכזן, כנראה יש לכם פשפשים בבית.

כמו כן, תוכלו לזהות את הימצאות הפשפשים אצלכם בבית אם תבחינו במצבור נקודות שחורות באחד מאותם מקומות מסתור אשר צוינו לעיל כמקומות מסתור האהובים על הפשפשים. אותן נקודות שחורות הן, ככל הנראה הפשפשים ולא יהיה מנוס אלא להזמין מדביר אשר יבצע הדברה של אותם פשפשים אצלכם בבית.

מחיר הדברת פשפשים בבית נקבע, לרוב, לפי מספר החדרים בהם נצרכת ההדברה. המחיר נקבע עבור כל חדר וחדר כפונקציה של גודל החדר, מספר הרהיטים והמזרונים בו ועוד. לרוב, מחיר ההדברה לחדר נע בין 400 שקלים כאשר מדובר בחדר קטן ולא מרוהט כמעט ויכול להגיע גם ל-1,600 שקלים עבור חדר גדול ועמוס ברהיטים. המחיר הממוצע להדברת חדר עומד על כ-1,170 שקלים.

 

תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>