Avi-Logo

הדברת פשפשים במזרון

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

 

הדברת פשפשים במזרון – מתי היא תתבצע ומתי אנו נאלץ לזרוק את המזרון? שמדובר על ביצוע הדברת פשפשים הנמצאים בתוך המזרון, מדובר על לא אחר מאשר פשפש המיטה, רבים גם נוטים לכנות אותו גם בשם פשפש המזרון, זאת בשל מקור הימצאותו שהוא בין קפלי המזרון או בחיבורי המיטה מדביר מנוסה יכול לפתור את הבעיה על ידי הדברת פשפש המיטה באופן יעיל.

הדברת פשפשים במזרון הינה אירוע חיוני. פשפש המיטה הינו מזיק מטריד ביותר הפולש אל תוך המרחב האינטימי שלנו וטורד את שנתנו ואת שגרת חיינו. הפשפש לא רק מטריד אותנו בשנתנו, אלא גם מותיר על גופנו חותם לעקיצותיו בדמות פצעים אדומים מרתיעים, אשר עלולים ליצור תחושות גועל וריחוק. מכיוון שזהו המצב, הרי שאין ברירה אלא למהר ולבצע הדברת פשפשים.

 

הדברת פשפשים במזרון
הדברת פשפשים במזרון

הכרת הפשפש

לפני שנצלול אל הדברת פשפשים במזרון על כל דקויות ההדברה והדרכים לביצוע ההדברה, חשוב להכיר תחילה את פשפש המיטה. הכרתו בצורה מעמיקה יותר תסייע לנו להבין כיצד ניתן ונכון להתמודד עם מזיק אלים זה. פשפש המיטה הינו מזיק, דהיינו חרק אשר ניזון מדמם של בעלי חיים אחרים. דם זהו המזון העיקרי וכמעט הבלעדי בתפריט של הפשפש ואנו, בני האדם, נופלים כקורבנות לפשפש אשר ניזון מהדם שלנו.

גודלו של הפשפש מזערי למדי. אורכו של פשפש בוגר גדול במיוחד, מגיע ל-6 מ"מ. פשפש צעיר יותר יכול להיות גם באורך של 1 מ"מ או 3 מ"מ. כתוצאה מכך, לא פשוט כלל וכלל לאתר את פשפש המיטה מה שמקשה על ביצוע הדברת פשפשים במזרון. הפשפש לא רק קטן אלא גם לא מפותח למדי. לפשפש המיטה יש כנפיים אולם כנפיים אלו מנוונות והוא אינו מסוגל לעוף כלל וכלל. הפשפש, אם כן, נוהג להתרוצץ ולא לעופף.

שעות הפעולה של פשפש המיטה הן שעות הלילה. במהלך היום, פשפשי המיטה נוהגים לנוח במקום מסתור הקרוב למיטה שלכם או באזורים אחרים בבית. בשעות הלילה, כאשר כולם ישנים, הפשפשים יצאו ממקום מחבואם, יפשטו על המיטה שלכם וימצצו את דמכם.

מציצת הדם עצמה נעשית בשלושה שלבים. ראשית, הפשפש נושך את עורכם ופוצע אותו. לאחר מכן, הפשפש מחדיר אליו מעין רוק, המכיל חומר מאלחש. הודות לחומר זה הפשפש מצליח להעביר כמה שניות טובות בשתיית הדם שלכם מבלי שתרגישו בנשיכה ותתעוררו. אותו רוק גורם לגירוי בעור שלנו, לפצעים אדומים נפוחים ולכמה שעות עד כמה ימים של גירודים וכאבים קלים. תוצאה זו, לצד עצם הדחייה מהרעיון של פשפשים במיטה, משכנעת רבים להזדרז ולבצע הדברת פשפשים במזרון.

הכרת הפשפש
הכרת הפשפש

כל השלבים בהדברת פשפשים במזרון

לאחר שהכרנו את הפשפש, הגיעה העת לעסוק בהדברת הפשפשים עצמם. השלב הראשון בהדברה הוא השלב בו אתם פונים אל המדבירים ומבקשים מהם להגיע להדביר את פשפש המיטה. מתי תדעו כי עליכם לפנות אל מדביר בבקשה שכזו?

שני התרחישים הקלאסיים בהם תפנו אל המדביר הם כדלקמן. ראשית, כאשר אתם מבחינים בפשפש המיטה על המזרון, בסדקי הקיר או בכל מקום אחר, הזדרזו להזמין את המדביר. לרוב, לא תבחינו כלל בפשפש בודד אלא רק במצבור פשפשים הנדמים כנקודות שחורות קטנות ומחייבות ביצוע הדברת פשפשים במזרון.

התרחיש השני בו תמהרו להזמין הדברת פשפשים במזרון, הוא כאשר תתעוררו בבוקר ותבחינו במצבור עקיצות על הגב או על הבטן שלכם. עקיצות אלו יעידו על הימצאותו של פשפש המיטה אצלכם בבית ולא יהיה מנוס אלא להזמין מדביר שידביר את אותם פשפשים סוררים.

 

1.איתור הפשפשים

כאמור, קשה מאוד להבחין בפשפשים. מדובר בחיה מינורית למדי החבויה במקומות מסתור לאורך היום. אשר על כן, השלב הראשון בעבודתו של המדביר תהיה איתור הפשפשים בבית. ישנם מקומות מועדים להימצאות פשפשים, כאשר הראשון שבהם הוא הקפלים במזרון.

המדביר יתחיל את הליך האיתור, אם כן, בסקירת המזרון ובבחינת הקפלים שבו. משם, ימשיך המדביר לבדיקת הימצאות פשפשים בפינות המיטה, מתחת למיטה, בסדקים בקיר, בשקעי החשמל, מאחורי תמונות התלויות על הקיר ועוד. סקירה זו בכלל המקומות המועדים להימצאות פשפש המיטה צפויה להוביל למציאת מרבית הפשפשים. עם זאת, המדביר לא ייקח סיכונים ויבצע את שלבי ההדברה הבאים בכל אחד מאותם מקומות מועדים.

 

2.שאיבה

השלב הבא בהדברת פשפשים במזרון הוא שלב השאיבה המאסיבית. המדביר יגיע אליכם הביתה עם שואב ייחודי, הדומה לשואב אבק אך עוצמתי ממנו פי כמה וכמה ותפקידו לשאוב פשפשים ואף ביצי וגלמי פשפשים.

המדביר יעבור עם שואב הפשפשים העוצמתי בכל אותן מקומות שצוינו לעיל כמקומות מסתור אפשריים עבור פשפש המיטה, תוך התמקדות יתירה במזרון שלכם. אותה שאיבה אמורה להשמיד את מרבית הפשפשים, אך כמובן שמדביר מקצועי ומיומן לא יסתפק בשאיבה לבדה.

 

3.קיטור

לאחר סיום השאיבה, המדביר יעבור להדברת פשפשי המיטה באמצעות קיטור. המדביר יעבור שוב בכל אותם מקומות המועדים להימצאות פשפשים ואף מאחורי ארונות ורהיטים נוספים בבית עם מכשיר אדי קיטור בטמפרטורה של 75 מעלות צלזיוס.

הקיטור אמור להשלים את העבודה היכן שהשאיבה לא כילתה את המלאכה. הקיטור העוצמתי חונק את הפשפשים ומשמיד אותם. כך, תהא מנוחתם של הפשפשים עדן וגם מנוחתכם שלווה ובטוחה. המדביר המיומן לא יסתפק בשאיבה ובקיטור, אלא ימשיך אל השלב הבא. השלב הבא הינו שלב ההדברה הכימית או ההדברה ביולוגית.

 

4. ההדברה הכימית

ההדברה הכימית של הפשפשים מורכבת משני שלבים. השלב הראשון הוא שלב הריסוס הקלאסי, בו עובר המדביר על השטח המודבר ומרסס בו חומרי הדברה אשר אמורים להשמיד את הפשפשים. אולם חשוב לא פחות הוא השלב השני – שלב ההדברה הייעודי לשקעי החשמל.

ישנם פשפשים המנסים את מזלם, נודדים מהמזרון וקובעים את מושבם בתוך שקעי החשמל. כנגדם, ההדברה הכימית או הרגילה לא תהיה אפקטיבית במידה מקסימלית. מה שהמדביר יצטרך לעשות כדי להשלים את ההדברה הוא לפזר אבקה כימית בתוך אותם שקעים. רק אבקה זו, הפועלת באופן מדויק כנגד הפשפשים במקום מושבם, תוכל להשלים את הליך ההדברה. כך, נמצאנו למדים כיצד מבוצעת הדברה כנגד פשפשים.

כל השלבים בהדברת פשפשים במזרון
כל השלבים בהדברת פשפשים במזרון

סיכום ביניים

נמצאנו למדים, אם כן, מהם השלבים בהדברת פשפשים במזרון. נחזור על אותם שלבים במהירות וביעילות כדי שישבו אצלכם טוב בזיכרון. תחילת הדברת פשפשים בפנייה שלכם אל המדביר. אתם תפנו אל המדביר או במקרה בו צפיתם בפשפשים אצלכם בבית או, לחלופין, כאשר הבחנתם בעקיצות פשפשים על הגוף שלכם. השלב הבא הוא תחילת עבודתו של המדביר – איתור הפשפשים. המדביר יסרוק את מקומות המסתור האופציונאליים של הפשפש כדי שיידע היכן הפשפשים מצויים.

לאחר מכן, יחלו פעולות ההדברה עצמן. פעולות ההדברה מתחלקות לארבע פעולות משנה. ראשית, המדביר שואב את הפשפשים בעזרת שואב פשפשים מקצועי. עם תום השאיבה, ימשיך המדביר אל ההדברה בקיטור. במסגרתה, יטיח אדי קיטור במושבות הפשפשים בטמפרטורה של 75 מעלות צלזיוס.

השלב השלישי בהדברת הפשפשים הוא שלב הריסוס הכימי. בשלב זה המדביר מרסס את השטח המודבר במטרה להשמיד את אחרוני הפשפשים ששרדו את השלבים הקודמים. לבסוף, המדביר מפזר אבקה כימית בתוך שקעי החשמל במטרה להשמיד מושבות פשפשים שהתיישבו בתוך שקעים אלו.

בכך, מושלמת הדברת הפשפשים אצלכם בבית. אלו הם עיקרי השלבים וכעת אתם מכירים את המזיק, את הנזקים הנגרמים ממנו ואף את דרכי ההתמודדות עימו. כעת, הגיעה העת לעסוק בשתי שאלות מסקרנות לא פחות – מאפייני המדביר הדרושים וכן עלות הדברת הפשפשים אצלכם בבית.

 

שלב

הפעולה

1

איתור פשפש המיטה

2

שאיבה נגד הפשפשים

3

אדי קיטור ב-75 מעלות

4

ריסוס השטח המודבר

5

פיזור אבקה בשקעי החשמל

6

השבת המצב לקדמותו

 

מתי תתבצע הדברת פשפשים במזרון

הדברת פשפשים במזרון תתבצע רק לאחר שיש זיהוי ודאי של פשפש המיטה. מדביר מורשה יגיע אליכם לבית, יבדוק שאכן קיימת בעיית פשפשים ורק לאחר מכן יבצע את ההדברה, מכיוון וחומרי הדברת פשפש המיטה הם חומרים מאוד חזקים לא מומלץ לעשות בהם שימוש שלא לצורך וודאי.

מתי תתבצע הדברת פשפשים במזרון
מתי תתבצע הדברת פשפשים במזרון

מתי לא תתצבע הדברה נגד פשפשים במזרון

לא תבוצע בשום אופן הדברה נגד פשפשים באם אין זיהוי וודאי של פשפש המיטה. בנוסף אם מדובר על מזרון שיש בו חורים ופשפשים המיטה נכנסו לתוך המזרון, קשה מאוד להגיע אליהם בכדי להשמיד אותם וגם יש צורך בכמות רעלים גדולה מאוד לתוך המזרון עצמו, לכן במקרה כזה אנו נאלץ לעטוף את המזרון בניילון בכדי שהפשפשים הנמצאים בו לא יצאו החוצה ולזרוק את המזרון.

מתי לא תתצבע הדברה נגד פשפשים במזרון
מתי לא תתצבע הדברה נגד פשפשים במזרון

עשה זאת בעצמך – האם זה אפשרי ואיך לעשות את זה

יש לא מעט מקרים בהם רבים מנסים תרופות סבתא נגד פשפש המיטה ולנסות לעשות לבד את עבודת ההדברה. לא תמיד זה מתאפשר לעשות את העבודה המורכבת הזאת באופן עצמאי, אבל אם בחרתם לבצע זאת, חשוב לדעת מהם שלבי העבודה ולהקפיד על כל שלב. הדברת פשפש המיטה מתבצעת במספר שלבים ומשלבת בתוכה מספר טכניקות של הדברה מתקדמת. חשוב להבין, שהוצאת המזרון מהבית לא תתן את התוצאה הרצויה באופן מיידי, מכיוון ופשפש המיטה מתחבא לא רק במיטה, הוא מתחבא בארונות הבגדים, בשקעי חשמל ועוד המון מקומות מסתור.

אם בחרתם לבצע את העבודה לבד, בצעו עבודה יסודית, השתמשו בכל הכלים הדרושים, קיטור חזק ורוב עוצמה במגע ישיר עם הפשפש, ביצוע שאיבה של ביצי פשפשים באמצעות שואב אבק ולבסוף בצעו ריסוס עם חומרי הדברה יעודיים נגד פשפש המיטה. יש לדעת שבמידה ולא תבצעו את העבודה בצורה יסודית הבעיה עלולה להחמיר ואז פשפשי המיטה עלולים לעבור לחדרים נוספים בבית.

בשביל לדעת אם יש צורך בביצוע הדברת פשפשים המזרון צריך לוודא שאכן יש פשפשים, לכן אנו צריכים לבצע זיהוי של פשפש המיטה, בכדי לזהות את פשפש המיטה צריך להכיר אותו.

האם פשפש המיטה קופץ?

פשפש המיטה משתייך למשפחת החרקים חשוכי הכנף, דהיינו חרקים ללא כנפיים. מכיוון שאין לפשפשים כנפיים הם אינם מסוגלים לעוף. בניגוד לפרעושים, אשר רבים נוטים לבלבל בינם לבין הפשפשים, הפשפשים אף אינם מסוגלים לקפוץ ולנתר. בעוד שהפרעושים הם מהקופצים המצטיינים בטבע, פשפש המיטה לא קופץ.

לאור זאת, אם אתם חושבים שראיתם פשפש המיטה קופץ, ככל הנראה לא מדובר בפשפש המיטה אלא בפרעוש. חשוב להבחין בין השניים, שכן דרכי ההדברה שלהם נבדלות זו מזו. זכרו – פשפש המיטה לא קופץ, בניגוד לפרעוש המצטיין בקפיצות.

הדברת פשפשים במזרון
הדברת פשפשים במזרון

איך נפטרים מפשפש סרחן?

פשפשים סרחניים נפוצים בעיקר בגינה שלנו, בעוד שפשפש המיטה מצוי בתוך הבית פנימה. ניתן להיפטר מפשפש סרחן בעזרת כמה צעדים מקדמיים, עוד קודם הקריאה למדביר. ניתן להיפטר מפשפש סרחן באמצעות הפחתת התאורה במקום בו נמצאים הפשפשים. פשפש סרחן זקוק לאור עוצמתי כדי לשגשג והאפלת האזור בו מצויים הפשפשים תקשה עליהם להתנהל בו.

כמו כן, נפרטים מפשפש סרחן גם בעזרת סתימת חרכים וסדקים בקירות. חשוב לדעת כי אמנם פשפש סרחן מצוי בעיקר בגינות אך הוא בהחלט עלול גם להיכנס אל הבתים פנימה. מכיוון שזהו המצב ומאחר שאלו הם פני הדברים, חשוב מאוד לסגור את הדלתות והרשתות בד בבד עם איטום החריצים בקירות כדי למנוע את חדירת הפשפש הסרחן אל תוך הבית.

לבסוף, נפרטים מפשפש סרחן באופן סופי בעזרת הדברה. מדביר מקצועי ומורשה המתמחה בהדברת פשפשים יגיע אליכם, ירסס את אזור הפשפשים, יבצע שאיבה בעזרת שואב פשפשים ייחודי ואף ישתמש בקיטור להשמדת אחרוני הפשפשים וביצי הפשפש. כך, נפטרים מפשפש סרחן בצורה מיטבית.

הדברת פשפשים במזרון
הדברת פשפשים במזרון

איך לדעת אם יש פשפשים במיטה?

אחד הקשיים המורכבים ביותר בהדברת פשפשים, הוא איתור הפשפש. לא קל לדעת אם יש פשפשים במיטה. דרך המלך לדעת אם יש פשפשים במיטה, היא באמצעות זיהוי עקיצות הפשפש. ככל שקמתם בבוקר והבחנתם במצבור עקיצות על הבטן או על הגב, הגדולות יותר מעקיצותיו של יתוש, סביר בהחלט כי יש פשפשים במיטה שלכם.

תוכלו גם לחפש באופן יזום את הפשפשים. כדי לדעת אם יש פשפשים במיטה יש לתור אחר מצבורי נקודות שחורות זעירות יחסית בכפלי המזרון, בפינות מסגרת המיטה ואף מאחורי התמונות אשר תלויות מעל המיטה שלכם. זאת, מאחר שאלו הם מקומות המסתור החביבים על הפשפשים במהלך היום. בקיצור, כדי לדעת אם יש פשפשים במיטה ניתן לזהות את עקיצותיהם או לחפש אותם במקומות המסתור שלהם.

מומלץ גם לחפש פשפשים לא רק במיטה ובסביבתה אלא גם בשאר הבית. מתחת לספה, מאחורי הארון ואף בשקעי החשמל עלולים להסתתר פשפשים אשר בלילה יצאו ממקום המסתור שלהם ויתרוצצו עד למיטה שלכם. שם, במיטה, הפשפשים יעקצו את האנשים הישנים בה.

 

איך נראית עקיצה של פשפש?

דרך הזיהוי הטובה ביותר לעקיצה של פשפש, היא לפי מצבור העקיצות. בעוד שעקיצות של יתוש, למשל, מפוזרות בכל הגוף, עקיצה של פשפש תהיה מלווה בעקיצות נוספות באותו אזור. כך, אם התעוררתם וזיהיתם מספר עקיצות בקו או בגוש בפלג הגוף העליון שלכם, סביר שמדובר בעקיצה של פשפש.

עקיצה של פשפש נראית בתור גורמת לאדמומיות, לרוב בצורת עיגול, עם נקודה כהה יותר במרכז. עקיצה של פשפש אף גורמת לגירוד קל. במקרים נדירים יחסית, מתפתחת תגובה אלרגית לעקיצה של פשפש. במקרים אלו, התגובה בעור תהיה חריפה יותר. אם כן, עקיצה של פשפש נראית אדמומית, לרוב עם נקודה אדומה במרכזה ולצד עקיצות נוספות.

 

האם פשפשים עוקצים?

פשפשים עוקצים בני אדם בשנתם. למעשה, יותר משפשפשים עוקצים בני אדם, הם נושכים אותם. הפשפש נושך את האדם הישן ומוצץ את דמו. אולם בציבור מקובל להתייחס לנשיכה זו אל עקיצה ועל כן ניתן לקבוע כי פשפשים עוקצים. השעות בהן הפשפשים עוקצים בני אדם הן שעות הלילה, בהן בני האדם ישנים והפשפשים פעילים. תכונה זו אינה נדירה בעולמם של הטפילים מוצצי הדם.

חשוב לציין כי עקיצות הפשפשים אינן מסוכנות, למעט עבור אותם אנשים האלרגיים לעקיצת הפשפש. עם זאת, העקיצה אינה נעימה כלל וכלל. היא גורמת לגירוד במשך ימים וחלק מהנעקצים דיווחו על גידור שאף נמשך שבועיים שלמים. מכיוון שכך, על אף שלא מדובר בעקיצות מסוכנות, לא רצוי להתעלם מהימצאותם של פשפשים בבית או במזרון ויש להזמין מדביר שידביר את הפשפשים במהרה. כך, תימנעו מעקיצות פשפשים.

 

איך מזהים עקיצות פשפשים?

ישנן מספר דרכים לזיהוי עקיצות פשפשים. ראשית, עקיצות פשפשים יופיעו במצבורים. בניגוד לעקיצות של יתושים, למשל, אשר פזורות בכל הגוף באקראיות מסוימת, עקיצות פשפשים מופיעות לרוב בפלג הגוף העליון ובמקבצים. מקבץ העקיצות יכול להיות בשורה או בגוש אך בכל מקרה נדיר להבחין בעקיצה בודדת. סביר יותר להבחין בעקיצות פשפשים מקובצות.

באשר לעקיצות הפשפשים עצמן, הן יופיעו בתור פריחה אדמומית עגולה על האור. אצל רבים מתפתחת נקודה אדומה כהה יותר במקום העקיצה עצמה כך שניתן לזהות עקיצות פשפשים גם לפי הנקודה האדומה הכהה יותר במרכזה של העקיצה. אם כן, מאחר שזהו המצב ואלו הם פני הדברים, ניתן לזהות עקיצות פשפשים בשתי דרכים עיקריות. הראשונה, היא לפי מצבור העקיצות בפלג הגוף העליון מה שמעיד על היות העקיצות עקיצות פשפשים. השנייה, היא לפי הצבע האדמומי של העקיצה והנקודה הכהה במרכזה של העקיצה.

שאלות ותשובות

עלות ההדברה נגד פשפשים בבית, נקבעת לפי גודל הדירה המודברת. כאשר הדירה בת שני חדרים, מחיר ההדברה ינוע בין 240 לבין 295 שקלים. בדירת שלושה חדרים, המחיר יעלה ל-340 עד 370 שקלים. בדירת ארבעה חדרים המחיר ינוע בין 350 ל-395 שקלים ובדירת חמישה חדרים המחיר גם יחצה את רף ה-400 שקלים. מדובר במחירים משתלמים למדי – הזמינו מדביר ותהנו מהשקט המיוחל.

על המדביר להיות מיומן בהדברת פשפש המיטה באופן ספציפי. לא כל מדביר יודע להתמודד עם פשפש המיטה. כפי שלמדנו, הריסוס הקלאסי הינו רק שלב אחד מתוך שלבים מרובים בהדברה זו. מכיוון שזהו המצב ומאחר שאלו הם פני הדברים, חשוב לבחור אך ורק במדביר אשר אתם יודעים כי יש לו ניסיון רב בהדברת פשפשים בבית וכי הוא מקצוען בתחום.

ישנן מספר דרישות המצופות מהמדביר לפני שנזמין מדביר להדברת פשפש המיטה. ראשית כל, הדרישה החשובה ביותר היא שהמדביר יהיה מדביר מורשה. הדברה הינה עיסוק הדרוש רישיון במדינת ישראל. מי שמעוניין לעסוק כמדביר צריך לעבור קורס של המשרד להגנת הסביבה, בסופו הוא יקבל רישיון הדברה ככל שיעמוד בדרישות הקורס ויציג תעודת יושר מהמשטרה.

המשרד להגנת הסביבה מעניק רישיון להדברת פנים ורישיון להדברת חוץ. כמו כן, תוקף הרישיון מוגבל ויש לחדש אותו. כאשר אתם מזמינים מדביר, שימו לב כי רישיון ההדברה שלו מתאים להדברה המבוקשת וכן כי הרישיון עודנו בתוקף. העסקת מדביר חסר רישיון מתאים ובתוקף, הינה עבירה על החוק.

תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>