Avi-Logo

הדברת פשפשים בגינה

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

הדברת פשפשים בגינה הינה עסק לא פשוט כלל וכלל. זיהוי הפשפשים דורש מיומנות גבוהה וכך גם הדברת הפשפשים בפועל אשר שונה מכל הדברה אחרת של יתושים, זבובים או מכרסמים. להלן נלמד להכיר את הפשפשים הנפוצים בישראל, נדע מה הם הנזקים הנשקפים לנו מהפשפשים וכיצד מדבירים אותם בגינה. המשיכו לקרוא וגלו את כל המידע החשוב אודות הדברת פשפשים בגינה בישראל.

 

הדברת פשפשים בגינה
הדברת פשפשים בגינה

פשפשים בישראל

הפשפשים בישראל מתחלקים לשתי קבוצות עיקריות – קבוצת פשפשי המיטה וקבוצת הפשפשים הסרחניים. בעוד שפשפשי המיטה הינם טפילים הניזונים מדמם של יונקים אחרים ובכללם בני אדם, פשפש סרחן הינו צמחוני וניזון מצמחים. ישנם פשפשים סרחנים הניזונים משורשי צמחים, אחרים מקליפות עץ, עלים או זרעים באדמה. קבוצות הפשפשים נבדלות זה מזה בשלל פרמטרים נוספים – גודל הפשפשים משתנה, הצבע שלהם אינו זהה וכך אף הנזק שגורמת כל אחת מקבוצות הפשפשים. נכיר כל קבוצת פשפשים בנפרד.

פשפשים בישראל
פשפשים בישראל

1. פשפש סרחן

פשפש סרחן נחשב לידידותי יותר מבין הפשפשים. זאת, מאחר שהוא אינו ניזון מהדם של בני אדם. סך הכל, יתרון משמעותי ביחס לבן דודו פשפש המיטה עבורו אנו מקור מזון ותו לא. גודלו של פשפש סרחן תלוי בתת המין הספציפי, כאשר גודלם של הקטנים ביותר עומד על כ-1 מ"מ בלבד. הפשפשים הסרחניים הגדולים ביותר גדולים פי 16 מהקטן ביותר ומגיעים עד לדוגל העצום, עבור הפשפשים, של 16 מ"מ, דהיינו 1.6 ס"מ.

צבע הפשפש הסרחן נע בין אדום, שחור לחום כהה. בין כה וכה, מדובר בחרק כהה וזעיר. את רוב יומו מבלה הפשפש הסרחן מתחת לאדמה אך הוא גם עולה אל מעבר לה ומשוטט בגינה שלכם. הנזק העיקרי אשר נגרם לבני האדם מהפשפש הסרחן, הוא הריח הרע אשר אותו הוא מפיץ. הפשפש הסרחן מפיץ ריח מסריח ומכאן נגזר שמו – פשפש סרחן. מלבד זאת, הפשפש הסרחן עלול לפגוע בצמחייה בגינה שלנו ולגרום לה למחלות רציניות. מכיוון שכך, הדברת פשפשים בגינה נצרכת גם כנגד פשפשים סרחניים.

 

2. פשפש מיטה

פשפש המיטה אינו ניזון מצמחים, אלא מדם של יונקים ובכללם בני אדם. שעות פעילותו של פשפש המיטה הן שעות הערב, בעוד שבשעות היום הפשפש שרוי במנוחה במקומות מסתור. עם ליל, כאשר בני הבית ישנים, הפשפש מגיח ממקום מחבואו ויוצא לשתות דם. הפשפש מטפס על הקורבן, נושך אותו ומוצץ את דמו. מדובר אמנם בנשיכה, אך בפי הציבור מקובל לכנות פגיעה זו עקיצת פשפש. זאת, למרות שלא מדובר כלל בעקיצה אלא בנשיכה.

הפשפש אינו מסתפק בנשיכה בודדת של הקורבן. הפשפש ינשוך את האדם הישן מספר פעמים באותו אזור עד שישביע את רעבונו. למעשה, עובדה זו מסייעת בזיהוי עקיצות כנשיכות פשפש – כאשר העקיצות מצויות בפלג הגוף העליון של האדם וניתן לזהות מקבץ עקיצות באותו מקום, סביר כי מדובר בעקיצת פשפש. עקיצת הפשפש אינה צפויה להעביר מחלות לקורבן. עם זאת, העקיצה אינה נעימה כלל וכלל. הנעקץ יחווה כאבים וגירודים במקום העקיצה, עלולות להתפתח במקום דלקות ואף תגובה אלרגנית אפשרית אצל חלק מהאוכלוסייה.

מבחינת נראות הפשפש, גודלו של פשפש מיטה בוגר נע בין 5 מ"מ ל-6 מ"מ. צבעו חום צהבהב. הפשפש נוטה להסתתר בתוך הבית בקפלי המזרון, מאחורי תמונות ורהיטים או בתוך שקעי החשמל. עם זאת, פשפש עשוי בהחלט גם להסתתר בגינה. ניתן למצוא פשפשים בגינה בתוך כלי עבודה המצויים בגינה כאבן שאין לה הופכים, בחריצי אבן שכפשוטו אין לה הופכין בגינה או במסגרות העץ של החלונות ודלתות הגישה לבית מהגינה. לאור זאת, הדברת פשפשים בגינה נצרכת כנגד שני סוגי הפשפשים – הן כנגד פשפש המיטה והן כנגד פשפש סרחן.

פשפש סרחן פשפש מיטה
גודל הפשפש 0.1 – 1.6 ס"מ 0.5 – 0.6 מ"מ
צבע הפשפש אדום, שחור או חום כהה חום צהבהב
מזון הפשפש מזון צמחי – שורשי צמחים, עלים, קליפות עץ או זרעים דם חם של בני אדם, תרנגולים, עכברים ועוד
הנזק מהפשפש סירחון וכן נזק לצמחיה עקיצות, דלקות ותגובות אלרגניות
שעות הפעילות פעיל כל היום פעיל בלילה ונח ביום
מקום הפעילות מעל ומתחת לפני הקרקע בלילה בבית, ביום בבית ובגינה

 

הדברת פשפשים בגינה

לאחר שהכרנו את הפשפשים, הגיעה העת לדעת כיצד ניתן להדביר את החרקים הסוררים. הדברת פשפשים בגינה מבוצעת בשלושה שלבים. השלב הראשון הוא שלב איתור הפשפשים. השלב השני הינו שלב הריסוס כנגד הפשפשים. לבסוף, המאבק בפשפשים יסתיים עם השימוש בקיטור בלחץ גבוה.

הדברת פשפשים בגינה
הדברת פשפשים בגינה

1. איתור הפשפשים

עין בלתי מזוינת ובלתי מיומנת תתקשה מאוד בזיהוי הפשפשים. מדביר מיומן, לעומת זאת, ידע היכן לחפש אותם ויצליח לזהות את מושבות הפשפשים. זיהוי מושבות הפשפשים הינו השלב הראשון והקריטי במיוחד במסגרת הדברת פשפשים בגינה שכן כדי לבצע הדברת פשפשים בגינה יש לדעת תחילה היכן מצויים אותם פשפשים שאנו מעוניינים להדביר.

 

2. ריסוס כנגד פשפשים

כעת, המדביר ירסס את הפשפשים בעזרת תכשירים מיוחדים ושילובי חומרים כימיקליים חזקים המיועדים לריסוס פשפשים. שימו לב כי רק מדביר מורשה להדברות חוץ יוכל לבצע הדברת פשפשים בגינה באמצעות ריסוס שכזה. אל תנסו את זה בבית בכוחות עצמכם! התכשירים שמוכרים בסופר כנגד פשפשים, לרוב לא יועילו כלל וכלל.

 

3. קיטור בלחץ גבוה

לבסוף, כדי לבצע הדברת פשפשים בגינה גם כנגד ביצי הפשפשים, ישתמש המדביר בקיטור בלחץ גבוה. החום ישמיד את ביצי הפשפשים ויותיר את השטח סטרילי.

 

שאלות ותשובות:

תוכלו לזהות עקיצת פשפש לפי ריכוז העקיצות באותו מקום בגוף, בפלג הגוף העליון שלכם. בנוסף, פעמים רבות במרכז עקיצת הפשפש תופיע נקודה אדומה כהה, כך שאם הופיעה נקודה זו וכן זיהיתם מצבור עקיצות, כנראה שמדובר בעקיצה של פשפש המיטה.

פעמים רבות אכן קשה לזהות פשפשים בגינה. עם זאת, לעיתים תוכלו להבחין בפשפשים על הצמחים שלכם. מדביר מיומן אף ידע לזהות פשפשים בגינה לפי הפגיעות של הצמחים וידע לקשר בין מחלות צמחים לבין הימצאות פשפשים. כמו כן, אם נעקצתם מפשפשים, סביר בהחלט כי יש לכם פשפשים בגינה.

העלות של הדברת פשפשים בגינה תלוי בגודל הגינה ובמספר הרהיטים המצויים בה. לרוב, עלות הדברת פשפשים בגינה בלבד תתחיל מ-400 שקלים. המחיר יעלה בהתאם לגודל הגינה, הריהוט והצומח בה. עלות הדברת פשפשים בגינה יכולה גם לחצות את רף ה-1500 שקלים.

מומלץ לשלב את ההדברה בגינה יחד עם הדברה בבית. ריכוז ההדברות עשוי בהחלט להוזיל את עלויות ההדברה כולה.

 

שימו לב – אך ורק מדביר אשר מורשה להדברות חוץ רשאי לבצע הדברה כנגד פשפשים בחצר. ישנם מדבירים המחזיקים ברישיון להדברת פנים בלבד. מדבירים אלו לא יוכלו לבצע הדברה נגד הפשפשים בגינה שלכם. 

כמו כן, מומלץ לבחור במדביר מנוסה אשר יש לו וותק רב בהדברת פשפשים. זאת, מאחר שמדובר בהדברה הדורשת מיומנות מיוחדת הנבדלת מהדברת מכרסמים, יתושים, צרעות ושאר מזיקים. וודאו כי המדביר בו אתם בוחרים מנוסה בהדברת פשפשים בגינה לפני העסקתו.

תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>