Avi-Logo

הדברת תיקן גרמני

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

 

כאשר נדבר על הדברת התיקנים ככלל, נגלה כי התיקן הקשה ביותר להדברה הינו התיקן הגרמני. התיקן הגרמני הוא אחד התיקנים העמידים והקשים ביותר להדברה בגלל מאפיינים שונים בשלבי חייו ואופן התרבותו. התיקנים הגרמניים יהיו קטנים בהרבה מהתיקנים האמריקאיים שהם התיקנים הנפוצים ביותר בארץ וכך בעצן תוכלו לזהות אותם כאשר יפלשו לביתכם. אז בואו ניכנס בעובי הקורה ונחקור את עולמם של התיקנים הגרמניים כדי שנוכל להבין בצורה הטובה ביותר מה כרוך בהדברתם.

 

הדברת תיקן גרמני
הדברת תיקן גרמני

למה הדברת תיקן גרמני כל כך מסובכת?

כאשר מדובר בהדברת תיקן גרמני, גם המדבירים המנוסים ביותר יעידו כי זהו התיקן הקשה ביותר להדברה בארצנו הקטנה. התיקנים הגרמניים כבר שנים עושים שמות במיטב המטבחים הישראליים ומבלבלים אותנו במיוחד כאשר אנחנו מנסים להדבירם באופן עצמאי בעזרת תכשירים כמו K-300 ללא הצלחה. אך, מה גורם להדברת תיקן גרמני להיות קשה כל כך? הנה כמה מאפיינים שהופכים את התיקן הגרמני למסובך מאוד להדברה.

למה הדברת תיקן גרמני כל כך מסובכת
למה הדברת תיקן גרמני כל כך מסובכת

קטנים וחמקמקים

התיקן הגרמני הוא הקטן ביותר מהתיקנים הנפוצים בארץ מה שעוזר מאוד בזיהוי התיקן הגרמני. אך כשמדובר בתחום כמו הדברת תיקן גרמני זהו יתרון לתיקן הגרמני שמאתגר את מיטב המדבירים. התיקנים הגרמניים בד"כ ימצאו בפינות קטנות וחשוכות שלרוב לא יהיו נגישות דיים למדביר, שעל כן יסתבך בהדברת מקום קינונם העיקרי של התיקנים הגרמניים.

 

עמידות לחומרי הדברה

דבר נוסף שמסבך את הדברת התיקן הגרמני הוא עמידותו של המזיק לחומרי ההדברה השונים. לעיתים, גם לאחר עבודת הדברה מקיפה ויסודית התיקן הגרמני ימשיך לחיות את חייו בביתנו וזאת בשל העובדה שהוא עמיד במיוחד בפני חומרי הדברה המשמשים להדברת תיקנים בכלל והדברת תיקן גרמני בפרט.

 

כמות הביצים בכל הטלה

לרוב, נקבת התיקן תטיל מספר ממוצע של כ- 16 ביצים בהטלה אחת. אך, כמדובר בנקבת התיקן הגרמני היא כנראה תטיל מספר כמעט כפול של 30 ביצים לכל הטלה. בגלל העובדה הזו התיקנים הגרמניים מגדילים את כמותם באופן כמעט כפול מתיקנים אחרים מה שמקשה במיוחד על עבודת הדברת התיקן הגרמני.

כמות הביצים בכל הטלה
כמות הביצים בכל הטלה

הגעה לבגרות מינית

הגעתם של נקבות וזכרי התיקן הגרמני גם היא עניין שמסבך את הדברת התיקו הגרמני, שכן התיקנים הגרמניים מגיעים לבגרות מינית הרבה לפני תיקנים אחרים. בגלל הגעתם המוקדמת לבגרות מינית התיקנים הגרמניים מסוגלים להתחיל להתרבות מהר במיוחד לאחר בקיעת הביצה מה שמאפשר להם להתרבות בקצב מהיר בהרבה מתיקנים אחרים.

 

התרבות לאחר המוות

אחרון חביב, מגיע אולי המאפיין החזק ביותר שהופך את התיקן הגרמני לכל כך מסובך להדברה. כאשר ישנה נקבה בהריון הנושאת בגופה את שק הביצים, גם אם היא תמות באופן טבעי או כתוצאה מההדברה הביצים שנמצאים בקרבה עדיין יבקעו ויולידו דור חדש לתיקנים הגרמניים. מדבירים רבים מתקשים עם הדברת תיקן גרמני במיוחד בשל הסיבה הזו, שכן גם אם הצליחו להדביר את התיקנים הגרמניים הם יכולים להמשיך ולהתרבות.

 

כיצד מגיעים התיקנים הגרמניים לביתנו

בשונה מבן דודו הנפוץ יותר, התיקן האמריקאי המגיע אל ביתנו מהביוב ומסדקים ונבכים בקירות הבית, התיקן הגרמני יגיע אלינו דווקא ממקום שלא נצפה לו כלל. התיקנים הגרמניים לרוב יגיעו אלינו כאשר הם "דבוקים" לקופסאות קרטון שונות. נקבת התיקן הגרמני מטילה את שק הביצים שלה רק בסמוך לבקיעת הביצה והיא מדביקה את אותו שק הביצים לרוב לקופסאות קרטון שונות. קופסאות הקרטון הללו יכולות להיות קופסאות הקרטון לפיצה, קופסאות קרטון המגיעות מהסופר ובמיוחד קופסאות קרטון המגיעות מירקנייה.

כאשר אנחנו עוברים דירה, קריטי שלא נסמוך על כל קופסת קרטון שמצאנו ברחוב או אפילו ביקשנו מאחת הירקניות בסביבתנו. במיטב במקרים כאשר ישנה פלישה של תיקנים גרמניים לדירה חדשה האשמה העיקרית היא קופסת קרטון נגועה שהביאה את המזיקים ביחד עם שאר החפצים שלנו אל הדירה. על כן, הימנעו מקופסאות קרטון משומשות והשקיעו כמה שקלים בקופסאות קרטון חדשות בהן אין חשש להעברת המזיקים.

כיצד מגיעים התיקנים הגרמניים לביתנו
כיצד מגיעים התיקנים הגרמניים לביתנו

כיצד מדבירים את התיקן הגרמני

כפי שהסברנו, הדברת התיקן הגרמני היא איננה עניין קל ולרוב תדרוש טיפול מסור וארוך של המדביר שיבצע את הדברת התיקן הגרמני.

על אף כל האתגרים שמנינו הנוגעים בהדברת התיקן הגרמני, ישנה נקודת אור בדרכנו להיפטר מהמזיק. התיקן הגרמני נהנה במיוחד מאכילה של מזונות עתירים בעמילן, וכמה שהוא יותר טהור כך הוא גם מושך את התיקנים הגרמניים בצורה חזקה יותר. מה שמרכיב ברובו את חומרי ההדברה בג'ל הוא לא אחר מאשר עמילן! למעשה, כ99% מחומר ההדברה הזה הוא עמילן וסוכרים שונים הנועדו להוות פיתון לתיקנים השונים, אך כשמדובר בתיקן הגרמני זהו פיתיון לא פחות ממושלם! על כן, כאשר בעיית התיקן הגרמני איננה חריגה במיוחד, יציע המדביר להדביר את התיקנים הגרמניים בעזרת הדברה בג'ל, שהיא קלה, מהירה וידידותית לסביבה ולבני האדם.

כיצד מדבירים את התיקן הגרמני
כיצד מדבירים את התיקן הגרמני

 כמה עולה הדברת תיקן גרמני?

כאשר נדבר על הדברת התיקן הגרמני, חשוב מאוד שנבין כמה עולה ההדברה. הדברה זו מתבצעת כפי שציינו לעיל בג'ל ייעודי ולמרות היותו יעל וידידותי לסביבה ולבני האדם הוא גם אחד החומרים היקרים ביותר לביצוע הדברה באופן כללי. בעוד ריסוס נגד תיקנים אמריקאיים או מזרחים יעלה לנו בין 150-200 שקלים, מחיר הדברת התיקנים הגרמניים בג'ל יעמוד על 250-450 שקלים. את התיקנים הגרמניים בלתי אפשרי להדביר בריסוס החומרים הזולים יותר המשמשים להדברת תיקנים בדרך כלל מפני שתיקנים אלה פיתחו עמידות חזקה לאותם החומרים.

כמה עולה הדברת תיקן גרמני
כמה עולה הדברת תיקן גרמני
תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>