Avi-Logo

הדברה חדרי אשפה

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

הדברה בחדרי אשפה הינה הדברת חובה עבור כל וועד בית בישראל. חדרי האשפה מהווים כר פורה להצטברות מזיקים, אשר לא נשארים בחדר האשפה לבדו אלא נפוצים ממנו אל הבניין כולו. אשר על כן, מומלץ לוועדי הבית בישראל וכן לבעלי בתים פרטיים עם חדרי אשפה להזמין מדביר אשר יבצע הדברה זו. את ההדברה יש לבצע באופן נכון ואיכותי כדי שהיא אכן תהיה אפקטיבית ויעילה.

 

הדברה חדרי אשפה
הדברה חדרי אשפה

מזיקים להדברה בחדרי אשפה

חדר האשפה של הבניין מזמן אליו שלל מזיקים. התנאים המצויים בחדר האשפה, הלא הם אפלוליות, לחות גבוהה יחסית וכמובן מזון רקוב בשפע, מזמנים אליהם מזיקים רבים. יש להכיר את המזיקים השונים כדי לדעת כיצד לבצע הדברה בחדרי אשפה באופן נכון ויעיל.

 

1. ג'וקים

ג'וקים הם המזיקים הנפוצים ביותר בחדר האשפה. הג'וק, או בשמו המקצועי התיקן, הוא חרק גדול שעלול להעביר מחלות. שלושת סוגי התיקנים הנפוצים ביותר הם התיקן הגרמני, התיקן האמריקאי והתיקן המזרחי. אורכם בין סנטימטר לשניים, גופם חום, חלקם מעופפים וחלקם בעלי כנפיים מנוונות אשר לא מקנות לתיקנים יכולת תעופה כלשהי.

התיקנים ניזונים ממזון רקוב. למעשה, מזון רקוב הוא סוג המזון המועדף על התיקנים. הזבל שלנו כולל חומרים אורגניים רבים, דוגמת שאריות מזון, המתפרקים ומרקיבים בתוך הזבל, מה שהופך למעדן עבור התיקנים. מכיוון שזהו המצב, תיקנים נמשכים אל חדרי האשפה ומקוננים בהם. אולם התיקנים אינם תוחמים את שטחי מחייתם אל חדרי האשפה בלבד. הם אמנם יקוננו בחדר האשפה, אך יתפשטו אל הבניין כולו. אשר על כן, בניין אשר יימנע מלבצע הדברה בחדרי אשפה כנגד תיקנים, צפוי למצוא את עצמו במצוקת תיקנים כוללת.

חשוב להדגיש כי התיקן עלול להעביר מחלות, בהן מחלות מעיים קשות, לבני אדם. הימצאותו של התיקן במקומות רוויי חיידקים מוליכים להפצתם של חיידקים אלו גם בתוך הבתים שלנו. מכיוון שכך, יש לבצע הדברה תיקנים בחדרי אשפה בהקדם האפשרי.

 

2. יתושים

גם היתושים נפוצים במיוחד בחדרי אשפה ולכן יש להתמקד גם בהם במסגרת הדברת חדרי אשפה. ישנם מספר סוגים של יתושים בישראל. המאיימת מבניהם היא נקבת יתוש הטיגריס, אשר עקיצתה כואבת ביותר. נקבת היתוש ניזונה הן מדמם של אנשים והן מדמם של בעלי חיים. היא פוצעת את האדם, מחדירה חומר מאלחש אל העור ושותה את הדם בעזרת חדק המזדקר מאפה. יתושים אוהבים אזורים לחים. לרוב, חדרי אשפה עונים על הגדרה זו עקב מיעוט בחלונות. אשר על כן, היתושים נמשכים אל חדרי האשפה. גם היתושים לא נותרים בחדר האשפה אלא מתפשטים אל רחבי הבניין ומאיימים על דייריו.

 

3. רימות זבובים

זבוב הבית הינו מהמפורסמים שבחרקי ישראל. אולם ייתכן כי לא ידעתם שנקבת הזבוב מטילה את ביציה אחת לשבוע, כמאה ביצים בכל הטלה. הביצים בוקעות ויוצאות מהן רימות לבנות הנראות כמו תולעים. נקבת הזבוב מטילה את ביציה בתוך חדרי האשפה שלכם.

הסיבה בגינה מטילה נקבת הזבוב את ביציה באשפה פשוטה למדי. הסיבה היא שזבובים ניזונים אף הם ממזון רקוב. בעבר אף מקובל היה לחשוב כי רימות הזבוב אינן בוקעות מביצים אלא למרבה האבסורד נוצרות מבשר רקוב. על כל פנים, ללא הדברה בחדרי האשפה כנגד רימות הזבוב חדר האשפה יתמלא בהן.

 

4. חולדות ועכברים

גם מכרסמים מצויים בחדר האשפה. אלו ניזונים משאריות מזון ומנצלים את מקומות המסתור החשוכים המצויים בחדרי האשפה. אשר על כן, הדברה בחדרי אשפה צריכה להיות מכוונת להדברת חולדות וגם הדברת עכברים.

 

ביצוע ההדברה

לאחר שהבנו מי הם אותם מזיקים אשר מצויים בחדר האשפה ומאיימים על שלוות הבניין, הגיעה העת להבין כיצד מבוצעת הדברה כנגדם בפועל. את ההדברה בחדרי האשפה יש לחלק לשני חלקים. הראשון – הדברה כנגד תיקנים, יתושים ורימת הזבוב. החלק השני הינו הדברת המכרסמים בחדר האשפה.

ביצוע ההדברה
ביצוע ההדברה

1. הדברת תיקנים יתושים ורימות

הדברת המזיקים מהקבוצה הראשונה מבוצעת באמצעות ריסוס כימי. ריסוס כימי הינו הדרך האפקטיבית ביותר לבצע הדברה כנגד מזיקים אלו. במסגרת הריסוס, המדביר יגיע אל חדר האשפה, יפנה אוו מתכולתו ויסגור את השטח לכניסת דיירים.

כעת, לאחר הפינוי והגידור, המדביר יחל בריסוס חדר האשפה. הריסוס ישמיד את המזיקים המצויים בחדר האשפה וימנע את חזרתם. מומלץ לשלב את הריסוס בריסוס כללי של הבניין, שאם לא כן המזיקים צפויים פשוט לקונן באזור אחר בבניין, דוגמת ארון החשמל או פתחי הביוב הסמוכים לבניין והבעיה תשוב לקדמותה.

  יתושים
יתושים

2. הדברת המכרסמים

הדברת החולדות והעכברים בחדר האשפה נעשית באופן שונה לחלוטין. לשם הדברתן של אלו, המדביר יפזר מלכודות מסוג מלכודות כלוב או מלכודות קפיץ בחדר האשפה. לחלופין, המדביר יוכל לפזר מזון מורעל אך פתרון זה מומלץ רק כאשר מדובר במכה גורפת של מכרסמים בחדר האשפה.

 

המזיק אופן הדברה
1 תיקנים ריסוס
2 יתושים ריסוס
3 רימת הזבוב ריסוס
4 מכרסמים מלכודות או רעל
הדברת המכרסמים
הדברת המכרסמים

בחירת המדביר

לסיום, חשוב לעסוק במדביר עצמו. ראשית, יש לדעת כי מדביר הינו מקצוע הדורש רישיון ייעודי להדברה מטעם המשרד להגנת הסביבה. וודאו כי המדביר נושא רישיון בתוקף. שנית, בחרו אך ורק במדביר מורשה ומיומן ומנוסה. בחירה במדביר קריטית לשמירה על בטיחותכם והבטחת תוצאות מיטביות להדברה.

בחירת המדביר
בחירת המדביר

לסיכום

לסיכום, הדברה בחדרי אשפה נצרכת כנגד שלל מזיקים המוצאים את חדר האשפה כמקום אטרקטיבי במיוחד עבורם. ההדברה תיעשה בריסוס כנגד החרקים ובאמצעות מלכודות כנגד המכרסמים. עבדו אך ורק עם מדביר מומחה למען בטיחותכם ויעילות ההדברה. בהצלחה!

הדברה חדרי אשפה
הדברה חדרי אשפה

 

הדברה חדרי אשפה
הדברה חדרי אשפה

 

הדברה חדרי אשפה
הדברה חדרי אשפה

 

תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>