Avi-Logo

הדברה ידידותית לסביבה

☑️שירותי הדברה החל מ 349 ש"ח!

☑️ שימוש בחומרים פחות רעילים לסביבה

☑️ מינימום נזק וכניסה מיידית לאחר ההדברה

☑️אחריות מלאה על העבודה!

☑️ מדביר מוסמך מטעם הרשות להגנת הסביבה ברישיון

הדברה הינה הליך חשוב וקריטי. להדברות תרומה אדירה לעולם ולמעשה ללא הדברות, ספק אם המין האנושי היה מגיע לאן שהגיע. עם זאת, להדברה הקלאסית מחירים סביבתיים קשים. מכיוון שכך, בשנים האחרונות עולה קרנה של ההדברה הידידותית לסביבה. הדברה זו כמעט ואינה פוגעת בטבע. זאת, מבלי להתפשר על תוצאות ההדברה. לשמחתנו הרבה, כיום, ניתן לבצע הדברה ידידותית לסביבה גם בבתים ובגינות.

 

הדברה ידידותית לסביבה
הדברה ידידותית לסביבה

הדברה קלאסית – יתרונות וחסרונות

סוג ההדברה הנפוץ ביותר בעולמנו הוא ההדברה הכימית. תרומתה של ההדברה הכימית לעולם – בל תתואר. הודות להדברה הכימית תנובה חקלאית אינה נהרסת ומגיפות אינן מתפשטות כמו בעבר. עם זאת, על אף תרומתה העצומה ויתרונותיה המובהקים, ההדברה הכימית גובה מחירים כבדים.

ההדברה הכימית עושה שימוש בחומרים מסוכנים וחזקים כדי לחסל מזיקים. חומרים אלו פוגעים בסביבה ובאדם. בשנות ה-80, למשל, פשטו נחילי חומייני על שדות ישראל. במטרה להתמודד עם חרקים אלו, בוצע ריסוס מאסיבי כנגדם. אולם החומר שרוסס גרם, באופן ישיר, להתפתחות מחלת הסרטן אצל רבים. זאת, מבלי לדבר על הנזק הסביבתי שנגרם לקרקע ולתבואה.

ההדברה הכימית לא מסוכנת רק לחקלאות, אלא גם לאנשים הפרטיים. בעקבות נזקים אלו, הוציא המשרד להגנת הסביבה חקיקת משנה לפיה הדברה מונעת הינה אסורה. אולם במקום להתמודד עם המזיקים, תוכלו לבחור בהדברה אחרת – הדברה ידידותית לסביבה במילים אחרות הדברה ירוקה.

 

מהי הדברה ידידותית לסביבה

הבנו, אם כן, כי הדברות הינן חשובות במיוחד אך בד בבד פוגעות בסביבה. האם יש פתרון למלכוד זה? לשמחתנו, התשובה היא חיובית. כיום, קיימים מגוון סוגים של הדברות ידידותיות לסביבה המניבות תוצאות מבלי לפגוע בסביבה ובבריאות.

 

הדברה אקולוגית

סוג נפוץ יחסית של הדברה ידידותית לסביבה הוא ההדברה האקולוגית. במסגרת ההדברה האקולוגית, יפזר המדביר בשטח המודבר חומרים רעילים. רעילים, אך אקולוגיים ולא כימיקליים. במקום לפזר רעלי מעבדה כימיקליים, ישתמש המדביר ברעלים טבעיים כנגד מזיקים אשר יספקו את הסחורה המבוקשת – הדברת המזיקים. זאת, תוך ביצוע הדברה ירוקה. ישנם מגוון כלים ורעלים באמצעותם ניתן לבצע הדברה אקולוגית. אולם הסוג הנפוץ מכולם של ההדברה האקולוגית, הוא הג'ל האקולוגי. מכיוון שכך, נעמיק בכלי פרטני זה לביצוע הדברה ידידותית לסביבה – הדברה בג'ל.

 

הדברה בג'ל

ג'ל להדברה אקולוגית הינו ג'ל ייחודי ואטרקטיבי בעולם ההדברות. המדביר ימרח בנקודות אסטרטגיות כמויות זעירות יחסית מהג'ל ובכך ידביר את השטח. הג'ל, כמובן, אינו מכיל כל חומר כימיקלי אלא מורכב מחומרים אקולוגיים בלבד. הדברה ידידותית לסביבה בג'ל הינה אפקטיבית במיוחד, למשל, כנגד נמלים. המדביר ימרח ג'ל בסמוך לקן הנמלים והנמלים – ייעלמו מן הזירה. כמו כן, ג'ל הינו חומר הדברה יוצא דופן עבור טרמיטים. מכיוון שכך, אם הופיעו בביתכם טרמיטים או נמלים, בקשו מהמדביר לבצע הדברה בג'ל. בנוסף, הדברה בג'ל יעילה להגנה על צמחים. המזיקים יתרחקו מהפרי, ואתם תהנו מפרי ללא כימיקלים.

 

מלכודות פרומונים

אמצעי פופולרי ויעיל נוסף להדברה ידידותית לסביבה, הוא מלכודות הפרומון. מלכודת פרומון הינה מלכודת המבוססת על פרומון – חומר טבעי אשר חרקים רבים נמשכים אליו. הימצאות הפרומון במלכודת תמשוך אליה מזיקים רבים. המזיקים שיגיעו אל המלכודת יידבקו אליה בשלל אמצעים התלויים במלכודת הספציפית ובכך תובטח הדברת המזיקים באמצעות מלכודת הפרומון. מלכודות אלו יעילות, למשל, כנגד זבובים.

 

הדברה ביולוגית

ענף נוסף של הדברות ירוקות הוא ענף ההדברות הביולוגיות. מדובר בהדברות מורכבות הדורשות מומחיות מיוחדת ומקצוענות על. ההדברה מבוצעת באופן הבא. לזירה בה מצוי המזיק מיובא טורף טבעי של המזיק. המזיק טורף את המזיק ובכך מבצע הדברה כנגדו.

עיקר השימוש בהדברה ביולוגית, הוא חקלאי. חקלאים רבים, למשל, בונים שובכים לתנשמות בשדותיהם. התנשמות יוצאות מידי לילה וצדות את המכרסמים בשדה. עם זאת, להדברה הביולוגית שימושים ביתיים מגוונים. מדבירים משתמשים בחיפושיות מיוחדות, למשל, להדברת כנימות בצמחים. כמו כן, הדברה ביולוגית משמשת להתמודדות עם חדקונית הדקל. ההדברה הביולוגית, אם כן, מנצלת את שרשת המזון הטבעית לצרכי ההדברה. במקום להרוג את המזיקים לריק, המדביר מגייס את טורפיו הטבעיים שיבצעו את ההדברה עבורו ואף יפיקו ממנה ערך.

בהדברה הביולוגית, טמון סיכון משמעותי. מין שיובא היום לשטח כדי לטרוף מזיק, עלול להפוך מחר למזיק בעצמו. מכיוון שכך, כאשר מבוצעת הדברה ביולוגית בשטחים חקלאיים שלא באמצעות תנשמות אלא באמצעות חרקים כלשהם, יש לקבל את אישורי המשרדים הרלוונטיים לביצוע הדברה זו. אחרת, הדברה ביולוגית תהיה לא חוקית ואף מסוכנת לסביבה.

 

הדברה אלקטרונית ומלכודות

בעבר, נהוג היה להדביר גם מכרסמים בריסוס. אלא שהדברה זו מסוכנת כל כך, שהיא הוצאה אל מחוץ לחוק. תחת זאת, המכרסמים מודברים באמצעות מלכודות שאינן מזיקות, כמובן, לסביבה. יונים מורחקות מהמרחב הביתי באמצעים אלקטרוניים. במסגרת הדברה אלקטרונית ייפרסו על אדני החלונות והמרפסות שלכם רצועות אלקטרוניות אשר יעבירו זרם חשמלי קל ליונים כאשר יפגעו בהן. הזרם לא יפגע כלל ביונים אך ירתיע אותן כך שהן לא ישובו לזירה.

 

לסיכום – הדברות שונות תכלית אחת

נוכחנו לדעת כי ישנן מגוון דרכים לבצע הדברה ידידותית לסביבה, הן במרחב הביתי והן במרחב החקלאי. המשותף לכל ההדברות הללו הוא התכלית שלהן – הדברת השטח ממזיקים, מבלי לפגוע בסביבה. נסכם הדברות אלו בטבלה.

 

ההדברה פעולה
1 הדברה בג'ל מריחת ג'ל אקולוגי כנגד מזיקים, דוגמת נמלים וטרמיטים
2 מלכודת פרומונים הצבת פיתיונות פרומון במלכודות אקולוגיות. יעיל כנגד זבובים
3 הדברה ביולוגית ניצול שרשרת המזון לצרכי הדברה. יעיל כנגד חדקונית הדקל
4 הדברה במלכודות לכידת מכרסמים במלכודות ללא ריסוס
5 הדברה אלקטרונית הרחקת יונים בזרמי חשמל ללא ריסוס

תוכן עניינים
רק עוד פרט קטן...
Call Now Button050-763-5319
× שלחו לי וואטסאפ >>